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教員募集

日本語

ビジネス専攻

業務内容

募集の背景、プロジェクトの説明

このたびビジネス研究科ビジネス専攻では、以下の要領により任期付教員を公募することになりました。つきましては、ご希望の方は、所定の手続きによりご応募ください。

仕事内容‧職務内容

「マーケティング戦略」、「技術マーケティング」を含み、BtoB分野をカバーするマーケティング関連3科目。「プロジェクト研究基礎」、「プロジェクト研究Ⅰ」、「プロジェクト研究Ⅱ」および必要に応じて関連講義を担当する。

配属部署

同志社大学大学院ビジネス研究科ビジネス専攻

職種 

教授相当、准教授相当

研究分野 

人文‧社会 – 経営学

給与

職種共通

<55歳教授相当> 1 ,040 万円~
<45歳准教授相当> 840 万円~
※上記は概算金額です(授業担当時間や扶養家族の有無等本人の状況で変動する諸手当は含まない)。

勤務時間

職種共通

就業時間:09:00-21:40
その他説明:上記のうち、担当する授業時間およびその他必要な事項に関する時間を勤務時間とします。
【参考】授業時間の開始および終了時刻
  1講時目の開始時間09:00、7講時目の終了時間21:40(各講義時間:1時間30分)

応募資格

応募に必要な学歴‧学位

修士/博士

説明

  • (1)以下の条件を満たすこと:
  • (a)修士以上の学位を有し、ビジネススクールの教員にふさわしい十分な実務経験あるいは研究業績を有すること。
  • (b)関連分野を踏まえた研究の推進、企業との連携、および教育に貢献ができること。
  • (c)熱意をもって学内業務およびビジネススクールの国際化に関する業務に携わることができること。
  • (2)国籍は問わないが、日本語での授業、学内業務ができるレベルの日本語能力があること。グローバル経営研究専攻(主として留学生を対象に英語で授業を行う専攻)の科目も担当できれば、なお望ましい。
  • (3)協調性がありチームワークを重視し、日本語および英語での文書作成などの業務遂行能力を持つこと。
  • (4)採用後は関西圏に居住し、ビジネス研究科に常時通勤可能であること。
  • (5)ビジネススクールを修了していれば、なお望ましい。

  • 雇用形態

    職種共通

    正職員‧正社員
    常勤

    契約期間

    職種共通

    任期あり - テニュアトラック以外
    1年以上5年以内(採用時に定める期間)※試用期間なし

    勤務地

    〒602-8580 京都府京都市上京区今出川通烏丸東入   
    〒530-0001 大阪府大阪市北区梅田1-12-17 JRE梅田スクエアビル17階

    待遇

    各種制度

    • 昇給制度 : あり
    • 賞与制度 : あり
    • 退職金制度 : あり
    • 通勤交通費支給制度 : あり
    • 定年制度 : あり。65歳。ただし定年延長制度あり。

    加入保険

    • 健康保険:あり
    • 厚生年金保険:あり
    • 労災保険:あり
    • 雇用保険:あり 
    • その他: 社会保険
       日本私立学校振興・共済事業団 加入

    待遇 補足説明

    その他、本学諸規程による。

    採用人数

     1名
    採用日:2025年04月01日以降のできるだけ早い時期
    着任日:2025年04月01日以降のできるだけ早い時期

    募集期間

    2024年09月05日~2025年01月31日 必着
    ※適任者がいた場合、早期終了する可能性があります

    応募方法

    応募書類

    (1) 履歴書*²(様式自由) 1部
     (履歴書に記載すべき必須項目)
      ①履歴書作成年月日
      ②氏名(ふりがな)
      ③性別
      ④生年月日
      ⑤採用日時点の満年齢
      ⑥住所(ふりがな)
      ⑦電話番号
      ⑧メールアドレス
      ⑨学歴(卒業・修了・退学)
      ⑩職歴とその該当年月

    (2) 業績書*²(様式自由) 1部
     (業績書に記載すべき必須項目)
      ①業績書作成年月日
      ②氏名
      ③学位
      ④学位取得年月
      ⑤学位授与機関名
      ⑥修士論文(年月および論文名)
      ⑦博士論文(年月および論文名)
      ⑧業績(論文・著述・その他)
      ※未来の業績は記載しないこと。公刊予定業績については、「掲載証明書」あるいは「出版予定証明書」を添付すること。

     ※履歴書・業績書については、本研究科の所定用紙の利用も可能。
     履歴書・業績書(記入例及び提出前チェックシート付)

    (3) 担当科目のうち1科目に関する講義概要並びに講義計画*¹(BtoB分野を含むこと)  (90分×15回) 1部
      ※講義概要並びに講義計画の作成において、予備知識を全く持たない学生がいること、対象となる学生は社会人であることに留意すること。

    (4) 研究業績(論文、著書等〔コピー可〕代表的なもの10点以内) 1部
    (5) 主要な業績(5点以内)の要旨(それぞれ1500字程度。英語の場合はそれぞれ300ワード程度)1部
    (6) 応募者について照会可能な方2名の氏名および連絡先 (所属・職位、電話番号、Emailアドレス等)1部

    ※提出方法に関わらず、事前に必ずWeb応募フォームを提出すること
    応募フォーム


    応募書類の提出方法(Web応募の場合)

    事前に必ずWeb応募フォームを提出すること  応募フォーム
    Web応募フォーム提出後に、右のリンクから応募書類を提出すること。応募書類提出
    応募書類は 1つのzipファイルにまとめ、zipファイル名を応募者の氏名とすること(例:同志社太郎.zip)。

    応募書類の提出方法(郵送の場合)

    〒602-8580 京都市上京区今出川通烏丸東入
          同志社大学大学院ビジネス研究科事務室
     【注意事項】
      ※封筒の表に「ビジネス専攻教員(マーケティング)応募書類在中」と朱書きのうえ、書留郵便で送付すること(宅配便可)
      ※事前に必ずWeb応募フォームを提出すること  応募フォーム

    応募書類の返却

    提出いただいた書類は原則として返却いたしません。厳重に保管‧管理し、審査終了後は責任をもって破棄します。
    著書、論文等の返却をご希望の方は返却用の封筒(切手貼付)または宅配便送り状(着払)をご用意ください。

    選考‧結果通知

    選考内容

    原則として下記の要領で実施します。
    (1) 第一次・・・書類選考
    (2) 第二次(未定:後日決定します) ・・・応募書類(3)についての模擬講義及び面接
    ※状況によってオンライン形式とする場合があります
    (二次選考時における交通費は、ビジネス研究科の取扱い要領に基づき支給します)

    結果通知方法

    選考の結果は、本人宛に文書で通知します。

    問合せ先

    同志社大学大学院ビジネス研究科
    Tel: 075-251-4585
    Email: ji-bs@mail.doshisha.ac.jp
    問い合わせは、E-mailに限らせていただきます。
    タイトルに「ビジネス専攻教員(マーケティング)募集」を含めてください。

    備考

    1. 提出いただいた書類に含まれる個人情報は、個人情報保護法に基づき、選考および採用以外の目的には使用いたしません。
    2. 選考結果に関する問い合わせにはお答えいたしかねますので、あらかじめご了承ください。

    グローバル経営研究専攻(英語)

    1. 募集分野  Strategic Management ※受付を終了しました。

    2. 担当科目  各募集分野および関連分野から4科目、および「Master Thesis and Research
            Project I、II、III」、「Critical and Analytical Thinking」等

    3. 職名    教授または准教授(専任または任期付。任期付の場合は最長5年)

    4. 募集人員  1名

    5. 採用予定日 2024年4月1日、またはそれ以降のできるだけ早い時期(相談可能)

    6. 応募書類
    (1)履歴書(様式自由・当研究科所定用紙利用可*1)   6部
    (2)業績書(様式自由・当研究科所定用紙利用可*1,*2)  6部
    (3)「Strategic Management」に関する講義概要並びに講義計画 90分×15回)(英語)6部
    (4)研究業績*3(論文、著書等〔コピー可〕)    6部
    (5)主要な業績5点以内についてそれぞれ1500字程度の要旨   6部
    (英語の場合はそれぞれ300ワード程度)
    (6)「専任」、「任期付」、「専任・任期付のいずれも可」を明記した文書*4 6部
            
    *1 当研究科の所定用紙を用いる場合には、以下よりダウンロード可能。
      履歴書業績書(記入見本付)[Excel 66KB] よりダウンロードできます。

    ※ 所定用紙の利用の有無にかかわらず、以下の項目を必ず記載のこと。
    (履歴書に記載すべき必須項目)
    ①履歴書作成年月日 ②氏名(ふりがな) ③性別 ④生年月日 ⑤採用日時点の満年齢 ⑥住所(ふりがな)⑦電話番号 ⑧メールアドレス ⑨学歴(卒業・修了・退学)⑩職歴とその該当年月 ⑪言語能力 ⑫管理運営業務に関する経歴およびビジネススクールで取り組みたい業務 ⑬担当可能な授業科目名。
    (業績書に記載すべき必須項目)
    ①業績書作成年月日 ②氏名 ③学位 ④学位取得年月 ⑤学位授与機関名 ⑥修士論文(年月および論文名)⑦[博士の学位を有する場合]博士論文(年月および論文名)⑧業績(論文・書籍・その他)。

    *2 公刊予定の業績については、「掲載証明書」あるいは「出版予定証明書」を添付のこと。
       それらのない将来の業績は記載しないこと。
    *3 業績は、代表的な研究業績10点以内を提出のこと。
    *4 様式は任意。氏名も明記すること。

    7. 応募資格
    (1)修士以上の学位を有し、ビジネススクールの教員として十分な実務経験または研究業績を有すること。
       熱意をもって学内管理業務に携わることのできる人材であること。
    (2)国籍は問わない。英語でインタラクティブな方法により、多国籍の留学生に対してMBA課程の授業が
       できること。 加えて、日本人学生(主に社会人)に対して日本語での授業が可能であれば、なお望ましい。
    (3)採用後は京都市近辺に居住し、当研究科に常時通勤可能であること。
    (4)学生募集に関して、日本国内および外国での募集活動に積極的に参画する意思があること。
       文科省や国際援助団体などとの関係構築の経験を有していれば、なお望ましい。
    (5)国際的ビジネススクールでの教員経験や、ビジネススクールの国際認証に関する経験を有することが
       望ましい。
    (6)ビジネスの実務経験を有するか或いは教育(例:MBA)を受けていることが望ましい。
    (7)協調性がありチームワークを重視すること。専任(任期なし)教員の場合は、英語および日本語での
       文書作成などの業務遂行能力を有すること。

    8. 待遇
    【給与・手当】本学規程により支給する。手当は、期末手当、家族手当、住宅手当、通勤手当等を支給する。
    【保険】日本私立学校振興・共済事業団、雇用保険、労災保険に加入する。
    【定年】専任教員の定年退職は65歳。ただし、定年延長制度がある。

    9. 応募締切 2023年10月17日(火)必着

    10. 選考方法 下記の要領で実施する。
    (1) 第一次・・・書類選考
    (2) 第二次(11月12日(日))
    ・・・6.応募書類(3)についての模擬講義及び面接
    ※状況によってオンライン形式とする場合があり。
    (第二次選考時における交通費は、当研究科の取扱い要領に基づき支給する)
    ※選考結果は、本人宛に文書で通知する。

    11. 書類提出先
    〒602-8580 京都市上京区今出川通烏丸東入
           同志社大学大学院ビジネス研究科事務室
          (注)封筒の表に「グローバル経営研究専攻教員(Strategic Management)応募書類在中」
            と朱書きのうえ、必ず書留郵便・宅配便等記録の残る手段で送付すること。

    12. 問合せ 電子メール(ji-gmba@mail.doshisha.ac.jp)のみにて受け付ける。
          メールの件名に「グローバル経営研究専攻教員募集(Strategic Management)」を含めること。

    13. その他
    (1) 提出された書類は原則として返却しない。厳重に保管・管理し審査終了後は責任をもって破棄する。
       著書、論文等の返却を希望の場合、返却用の封筒(切手貼付)または宅配便送り状(着払)を同封のこと。
    (2) 提出された書類に含まれる個人情報は、個人情報保護法に基づき、選考および採用以外の目的には使用
       しない。
    (3)選考結果に関する問い合わせにはいかなる場合も回答しない。
    (4)当専攻は、英語によるMBA教育を行っており、2022年には27ヵ国から約45名の新入生を受け入れている。
       当専攻に関する情報については、下記のサイト等を参照のこと。
       Website: https://gmba.doshisha.ac.jp/en/
       Instagram: https://www.instagram.com/doshisha_business_school/
       Facebook: https://www.facebook.com/DoshishaGlobalMBA
       YouTube: https://www.youtube.com/c/DoshishaGlobalMBA
                                                 以上

    1. 募集分野  Data Science in Business ※受付を終了しました。

    2. 担当科目  各募集分野および関連分野から4科目、および「Master Thesis and Research
            Project I、II、III」、「Critical and Analytical Thinking」等

    3. 職名    教授または准教授(専任または任期付。任期付の場合は最長5年)

    4. 募集人員  1名

    5. 採用予定日 2024年4月1日、またはそれ以降のできるだけ早い時期(相談可能)

    6. 応募書類
    (1)履歴書(様式自由・当研究科所定用紙利用可*1)   6部
    (2)業績書(様式自由・当研究科所定用紙利用可*1,*2)  6部
    (3)「Data Science in Business」に関する講義概要並びに講義計画 90分×15回)(英語)6部
    (4)研究業績*3(論文、著書等〔コピー可〕)    6部
    (5)主要な業績5点以内についてそれぞれ1500字程度の要旨   6部
    (英語の場合はそれぞれ300ワード程度)
    (6)「専任」、「任期付」、「専任・任期付のいずれも可」を明記した文書*4 6部
            
     *1 当研究科の所定用紙を用いる場合には、以下よりダウンロード可能。
      履歴書業績書(記入見本付)[Excel 66KB] よりダウンロードできます。

    ※ 所定用紙の利用の有無にかかわらず、以下の項目を必ず記載のこと。
    (履歴書に記載すべき必須項目)
    ①履歴書作成年月日 ②氏名(ふりがな) ③性別 ④生年月日 ⑤採用日時点の満年齢 ⑥住所(ふりがな)⑦電話番号 ⑧メールアドレス ⑨学歴(卒業・修了・退学)⑩職歴とその該当年月 ⑪言語能力 ⑫管理運営業務に関する経歴およびビジネススクールで取り組みたい業務 ⑬担当可能な授業科目名。
    (業績書に記載すべき必須項目)
    ①業績書作成年月日 ②氏名 ③学位 ④学位取得年月 ⑤学位授与機関名 ⑥修士論文(年月および論文名)⑦[博士の学位を有する場合]博士論文(年月および論文名)⑧業績(論文・書籍・その他)。

     *2 公刊予定の業績については、「掲載証明書」あるいは「出版予定証明書」を添付のこと。
       それらのない将来の業績は記載しないこと。
     *3 業績は、代表的な研究業績10点以内を提出のこと。
     *4 様式は任意。氏名も明記すること。

    7. 応募資格
    (1)修士以上の学位を有し、ビジネススクールの教員として十分な実務経験または研究業績を有すること。
       熱意をもって学内管理業務に携わることのできる人材であること。
    (2)国籍は問わない。英語でインタラクティブな方法により、多国籍の留学生に対してMBA課程の授業が
       できること。 加えて、日本人学生(主に社会人)に対して日本語での授業が可能であれば、なお望ましい。
    (3)採用後は京都市近辺に居住し、当研究科に常時通勤可能であること。
    (4)学生募集に関して、日本国内および外国での募集活動に積極的に参画する意思があること。
       文科省や国際援助団体などとの関係構築の経験を有していれば、なお望ましい。
    (5)国際的ビジネススクールでの教員経験や、ビジネススクールの国際認証に関する経験を有することが
       望ましい。
    (6)ビジネスの実務経験を有するか或いは教育(例:MBA)を受けていることが望ましい。
    (7)協調性がありチームワークを重視すること。専任(任期なし)教員の場合は、英語および日本語での
       文書作成などの業務遂行能力を有すること。

    8. 待遇
    【給与・手当】本学規程により支給する。手当は、期末手当、家族手当、住宅手当、通勤手当等を支給する。
    【保険】日本私立学校振興・共済事業団、雇用保険、労災保険に加入する。
    【定年】専任教員の定年退職は65歳。ただし、定年延長制度がある。

    9. 応募締切 2023年10月17日(火)必着

    10. 選考方法 下記の要領で実施する。
    (1) 第一次・・・書類選考
    (2) 第二次(11月12日(日))
    ・・・6.応募書類(3)についての模擬講義及び面接
    ※状況によってオンライン形式とする場合があり。
    (第二次選考時における交通費は、当研究科の取扱い要領に基づき支給する)
    ※選考結果は、本人宛に文書で通知する。

    11. 書類提出先
    〒602-8580 京都市上京区今出川通烏丸東入
           同志社大学大学院ビジネス研究科事務室
          (注)封筒の表に「グローバル経営研究専攻教員(Data Science in Business)応募書類在中」
            と朱書きのうえ、必ず書留郵便・宅配便等記録の残る手段で送付すること。

    12. 問合せ 電子メール(ji-gmba@mail.doshisha.ac.jp)のみにて受け付ける。
          メールの件名に「グローバル経営研究専攻教員募集(Data Science in Business)」を含めること。

    13. その他
    (1) 提出された書類は原則として返却しない。厳重に保管・管理し審査終了後は責任をもって破棄する。
       著書、論文等の返却を希望の場合、返却用の封筒(切手貼付)または宅配便送り状(着払)を同封のこと。
    (2) 提出された書類に含まれる個人情報は、個人情報保護法に基づき、選考および採用以外の目的には使用
       しない。
    (3)選考結果に関する問い合わせにはいかなる場合も回答しない。
    (4)当専攻は、英語によるMBA教育を行っており、2022年には27ヵ国から約45名の新入生を受け入れている。
       当専攻に関する情報については、下記のサイト等を参照のこと。
       Website: https://gmba.doshisha.ac.jp/en/
       Instagram: https://www.instagram.com/doshisha_business_school/
       Facebook: https://www.facebook.com/DoshishaGlobalMBA
       YouTube: https://www.youtube.com/c/DoshishaGlobalMBA
                                                 以上

    1. 募集分野  Culture and Creativity ※受付を終了しました。

    2. 担当科目  各募集分野および関連分野から4科目、および「Master Thesis and Research
            Project I、II、III」、「Critical and Analytical Thinking」等

    3. 職名    教授または准教授(専任または任期付。任期付の場合は最長5年)

    4. 募集人員  1名

    5. 採用予定日 2024年4月1日、またはそれ以降のできるだけ早い時期(相談可能)

    6. 応募書類
    (1)履歴書(様式自由・当研究科所定用紙利用可*1)   6部
    (2)業績書(様式自由・当研究科所定用紙利用可*1,*2)  6部
    (3)「Culture and Creativity」に関する講義概要並びに講義計画 90分×15回)(英語)6部
    (4)研究業績*3(論文、著書等〔コピー可〕)    6部
    (5)主要な業績5点以内についてそれぞれ1500字程度の要旨   6部
    (英語の場合はそれぞれ300ワード程度)
    (6)「専任」、「任期付」、「専任・任期付のいずれも可」を明記した文書*4 6部
            
     *1 当研究科の所定用紙を用いる場合には、以下よりダウンロード可能。
      履歴書業績書(記入見本付)[Excel 66KB] よりダウンロードできます。
      
    ※ 所定用紙の利用の有無にかかわらず、以下の項目を必ず記載のこと。
    (履歴書に記載すべき必須項目)
    ①履歴書作成年月日 ②氏名(ふりがな) ③性別 ④生年月日 ⑤採用日時点の満年齢 ⑥住所(ふりがな)⑦電話番号 ⑧メールアドレス ⑨学歴(卒業・修了・退学)⑩職歴とその該当年月 ⑪言語能力 ⑫管理運営業務に関する経歴およびビジネススクールで取り組みたい業務 ⑬担当可能な授業科目名。
    (業績書に記載すべき必須項目)
    ①業績書作成年月日 ②氏名 ③学位 ④学位取得年月 ⑤学位授与機関名 ⑥修士論文(年月および論文名)⑦[博士の学位を有する場合]博士論文(年月および論文名)⑧業績(論文・書籍・その他)。

     *2 公刊予定の業績については、「掲載証明書」あるいは「出版予定証明書」を添付のこと。
       それらのない将来の業績は記載しないこと。
     *3 業績は、代表的な研究業績10点以内を提出のこと。
     *4 様式は任意。氏名も明記すること。

    7. 応募資格
    (1)修士以上の学位を有し、ビジネススクールの教員として十分な実務経験または研究業績を有すること。
       熱意をもって学内管理業務に携わることのできる人材であること。
    (2)国籍は問わない。英語でインタラクティブな方法により、多国籍の留学生に対してMBA課程の授業が
       できること。 加えて、日本人学生(主に社会人)に対して日本語での授業が可能であれば、なお望ましい。
    (3)採用後は京都市近辺に居住し、当研究科に常時通勤可能であること。
    (4)学生募集に関して、日本国内および外国での募集活動に積極的に参画する意思があること。
       文科省や国際援助団体などとの関係構築の経験を有していれば、なお望ましい。
    (5)国際的ビジネススクールでの教員経験や、ビジネススクールの国際認証に関する経験を有することが
       望ましい。
    (6)ビジネスの実務経験を有するか或いは教育(例:MBA)を受けていることが望ましい。
    (7)協調性がありチームワークを重視すること。専任(任期なし)教員の場合は、英語および日本語での
       文書作成などの業務遂行能力を有すること。

    8. 待遇
    【給与・手当】本学規程により支給する。手当は、期末手当、家族手当、住宅手当、通勤手当等を支給する。
    【保険】日本私立学校振興・共済事業団、雇用保険、労災保険に加入する。
    【定年】専任教員の定年退職は65歳。ただし、定年延長制度がある。

    9. 応募締切 2023年10月17日(火)必着

    10. 選考方法 下記の要領で実施する。
    (1) 第一次・・・書類選考
    (2) 第二次(11月12日(日))
    ・・・6.応募書類(3)についての模擬講義及び面接
    ※状況によってオンライン形式とする場合があり。
    (第二次選考時における交通費は、当研究科の取扱い要領に基づき支給する)
    ※選考結果は、本人宛に文書で通知する。

    11. 書類提出先
    〒602-8580 京都市上京区今出川通烏丸東入
           同志社大学大学院ビジネス研究科事務室
          (注)封筒の表に「グローバル経営研究専攻教員(Culture and Creativity)応募書類在中」
            と朱書きのうえ、必ず書留郵便・宅配便等記録の残る手段で送付すること。

    12. 問合せ 電子メール(ji-gmba@mail.doshisha.ac.jp)のみにて受け付ける。
          メールの件名に「グローバル経営研究専攻教員募集(Culture and Creativity)」を含めること。

    13. その他
    (1) 提出された書類は原則として返却しない。厳重に保管・管理し審査終了後は責任をもって破棄する。
       著書、論文等の返却を希望の場合、返却用の封筒(切手貼付)または宅配便送り状(着払)を同封のこと。
    (2) 提出された書類に含まれる個人情報は、個人情報保護法に基づき、選考および採用以外の目的には使用
       しない。
    (3)選考結果に関する問い合わせにはいかなる場合も回答しない。
    (4)当専攻は、英語によるMBA教育を行っており、2022年には27ヵ国から約45名の新入生を受け入れている。
       当専攻に関する情報については、下記のサイト等を参照のこと。
       Website: https://gmba.doshisha.ac.jp/en/
       Instagram: https://www.instagram.com/doshisha_business_school/
       Facebook: https://www.facebook.com/DoshishaGlobalMBA
       YouTube: https://www.youtube.com/c/DoshishaGlobalMBA
                                                 以上

    English (Global Business and Management Studies)

    Announcement of Position for Strategic Management *Reception has been closed.

    The Global Business and Management Studies at Doshisha Business School, Doshisha University in Kyoto, Japan, is actively looking to fill a faculty position at Professor or Associate Professor level in the following areas:

    Strategic Management
    3 other courses in related fields
    Master Thesis and Research Project I, II, III
    Critical and Analytical Thinking

    One (1) position for a tenure or a fixed term (up to 5 years) faculty member.

    The starting date of the role is April 1, 2024. It can be delayed by the mutual agreement.

    The qualifications and important requirements for successful candidates, in addition to the area of expertise, are:

    1. Hold at least a master’s degree and have high-level research achievements in related fields or possess rich professional experiences.
    2. Track record or ability to teach in an international MBA program in English in an interactive manner. No requirement regarding the nationality. The ability to teach in Japanese for Japanese students (mainly working adult) is preferred, but not required.
    3. Reside in/near Kyoto City and come to the campus regularly.
    4. In addition to being in charge of classes, the successful applicant will be in charge of university administration (Admissions, Academic affairs, etc.) and be able to cooperate with the international accreditation tasks of the School.
    5. Experienced in teaching at an international business school and in university administrative management is preferred. Candidates have a desire to develop business schools in Japan and internationally.
    6. With regard to recruiting students, desirable to have experience in building relationships with the MEXT and international aid organizations. Have a strong desire to recruit business school students in Japan and overseas.
    7. Business background or professional business education (e.g., MBA) is preferred.
    8. A cooperative person with teamwork and collaboration skills. The ability to conduct administrative tasks (including the reading and writing of official documents) in both English and Japanese is required for tenured faculty positions.

    Application documents:
    1. CV (in any format), 6 copies
    2. Research record (in any format), 6 copies
    3. Syllabus for a course in Strategic Management (including course summary and
    schedule for 90-minute sessions x 15 classes) (in English), 6 copies
    4. Up to 10 representative research output (photo copies are acceptable), 6 copies
    5. Summary of 5 representative samples of research output,
    [in English (about 300 words per each summary item) or Japanese
    (1500 characters per each summary item)], 6 copies
    6. A document specifying whether you are applying for a "tenure", "fixed term", or
    "both tenure and fixed term" position. Please include your name, 6 copies

    1. For CV and Research records, you may also use the format of the Doshisha Business School, available at the Excel file below.

    CV_and_Research_Record_in_Doshisha_format[Excel 66KB] It can be downloaded from here.

    ※Please be sure to include the following items in both cases where you are using the form of Doshisha Business School, or any other forms.

    (Required information on the CV)
    ①Year/Month/Date of CV creation ②Full Name (with Furigana, if possible), ③Gender, ④Date of Birth, ⑤Age as of the date of employment ⑥Address (with Furigana, if possible) ⑦Phone number ⑧Email address ⑨Educational background (graduation/completion/withdrawal) ⑩Year/Month of Employment history, ⑪Languages, ⑫Experiences of administrative works and aspirations toward your role at a business school, ⑬ Subjects you can teach other than the caption

    (Required items to be included in the Research records)
    ① Year/Month/Date of Research record, ②Full Name, ③Degree, ④Year/Month of degree ⑤Name of degree-awarding institution ⑥Master’s thesis (Year/Month and title of thesis), ⑦PhD thesis (Year/Month and title of thesis, if applicable), ⑧Research records (Research papers, publications and others)※Please do not include coming achievements without certificates.

    2. For Research records intended to be published, please attach a "Certificate of Publication" or "Certificate of intended Publication".

    Fringe Benefits:
    [Salary and Benefits] shall be paid in accordance with the University’s Regulations. Benefits include end-term allowances, dependent family allowance, housing allowance, and commuting allowance, etc.
    [Insurance] Health insurance and Pension will be covered by the Promotion and Mutual Aid Corporation for Private Schools of Japan, Employment insurance and Workers' compensation insurance
    [Retirement Age] 65, with potential extention.


    Application Deadline: Tuesday, October 17, 2023 (must be received by this date)

    Selection Process: Review of documents, interview, and sample lecture. Shortlisted candidates will be invited for an interview, and sample lecture on Sunday, November 12.
    ※Interview will potentially be conducted on-line depending on circumstances.
    (Transportation expenses for the final interview will be provided in accordance with the guidelines of the Doshisha Business School.)

    Candidates will be notified of the results of the selection process by letter.

    Please submit your application materials in an envelope written with “Application for faculty position (Strategic Management) in the Global Business and Management Studies in red color on the front and send it by registered mail or courier, to:

    Doshisha Business School
    Karasuma Imadegawa Higashi-iru
    Kamigyo-ku, Kyoto City, Kyoto Prefecture
    Japan 602-8580

    For inquiries: Please contact ji-gmba@mail.doshisha.ac.jp.

    Please include “Faculty position (Strategic Management) for Global Business and Management Studies at Doshisha Business School" in the subject line.

    In principle, application materials will not be returned. After the selection, Doshisha Business School will be responsible for disposing of materials. If you would like your application materials to be returned to you, please provide a self-addressed envelope with postage.

    The information provided for this selection process will not be used for any other purposes, in compliance with Japanese privacy protection laws.

    Please understand that we will not be not able to reply to any inquiries regarding the results of the selection.

    The GBMS offers the whole course in English and welcomed 45 students from 27 countries in 2022. For details, visit our website, Instagram, Facebook and YouTube.

       Website: https://gmba.doshisha.ac.jp/en/
       Instagram: https://www.instagram.com/doshisha_business_school/
       Facebook: https://www.facebook.com/DoshishaGlobalMBA
       YouTube: https://www.youtube.com/c/DoshishaGlobalMBA


    Announcement of Position for Data Science in Business *Reception has been closed.

    The Global Business and Management Studies at Doshisha Business School, Doshisha University in Kyoto, Japan, is actively looking to fill a faculty position at Professor or Associate Professor level in the following areas:

    Data Science in Business
    3 other courses in related fields
    Master Thesis and Research Project I, II, III
    Critical and Analytical Thinking

    One (1) position for a tenure or a fixed term (up to 5 years) faculty member.

    The starting date of the role is April 1, 2024. It can be delayed by the mutual agreement.

    The qualifications and important requirements for successful candidates, in addition to the area of expertise, are:

    1. Hold at least a master’s degree and have high-level research achievements in related fields or possess rich professional experiences.
    2. Track record or ability to teach in an international MBA program in English in an interactive manner. No requirement regarding the nationality. The ability to teach in Japanese for Japanese students (mainly working adult) is preferred, but not required.
    3. Reside in/near Kyoto City and come to the campus regularly.
    4. In addition to being in charge of classes, the successful applicant will be in charge of university administration (Admissions, Academic affairs, etc.) and be able to cooperate with the international accreditation tasks of the School.
    5. Experienced in teaching at an international business school and in university administrative management is preferred. Candidates have a desire to develop business schools in Japan and internationally.
    6. With regard to recruiting students, desirable to have experience in building relationships with the MEXT and international aid organizations. Have a strong desire to recruit business school students in Japan and overseas.
    7. Business background or professional business education (e.g., MBA) is preferred.
    8. A cooperative person with teamwork and collaboration skills. The ability to conduct administrative tasks (including the reading and writing of official documents) in both English and Japanese is required for tenured faculty positions.

    Application documents:
    1. CV (in any format), 6 copies
    2. Research record (in any format), 6 copies
    3. Syllabus for a course in Data Science in Business (including course summary and
    schedule for 90-minute sessions x 15 classes) (in English), 6 copies
    4. Up to 10 representative research output (photo copies are acceptable), 6 copies
    5. Summary of 5 representative samples of research output,
    [in English (about 300 words per each summary item) or Japanese
    (1500 characters per each summary item)], 6 copies
    6. A document specifying whether you are applying for a "tenure", "fixed term", or
    "both tenure and fixed term" position. Please include your name, 6 copies

    1. For CV and Research records, you may also use the format of the Doshisha Business School, available at the Excel file below.

    CV_and_Research_Record_in_Doshisha_format[Excel 66KB] It can be downloaded from here.

    ※Please be sure to include the following items in both cases where you are using the form of Doshisha Business School, or any other forms.

    (Required information on the CV)
    ①Year/Month/Date of CV creation ②Full Name (with Furigana, if possible), ③Gender, ④Date of Birth, ⑤Age as of the date of employment ⑥Address (with Furigana, if possible) ⑦Phone number ⑧Email address ⑨Educational background (graduation/completion/withdrawal) ⑩Year/Month of Employment history, ⑪Languages, ⑫Experiences of administrative works and aspirations toward your role at a business school, ⑬ Subjects you can teach other than the caption

    (Required items to be included in the Research records)
    ① Year/Month/Date of Research record, ②Full Name, ③Degree, ④Year/Month of degree ⑤Name of degree-awarding institution ⑥Master’s thesis (Year/Month and title of thesis), ⑦PhD thesis (Year/Month and title of thesis, if applicable), ⑧Research records (Research papers, publications and others)※Please do not include coming achievements without certificates.

    2. For Research records intended to be published, please attach a "Certificate of Publication" or "Certificate of intended Publication".

    Fringe Benefits:
    [Salary and Benefits] shall be paid in accordance with the University’s Regulations. Benefits include end-term allowances, dependent family allowance, housing allowance, and commuting allowance, etc.
    [Insurance] Health insurance and Pension will be covered by the Promotion and Mutual Aid Corporation for Private Schools of Japan, Employment insurance and Workers' compensation insurance
    [Retirement Age] 65, with potential extention.


    Application Deadline: Tuesday, October 17, 2023 (must be received by this date)

    Selection Process: Review of documents, interview, and sample lecture. Shortlisted candidates will be invited for an interview, and sample lecture on Sunday, November 12.
    ※Interview will potentially be conducted on-line depending on circumstances.
    (Transportation expenses for the final interview will be provided in accordance with the guidelines of the Doshisha Business School.)

    Candidates will be notified of the results of the selection process by letter.

    Please submit your application materials in an envelope written with “Application for faculty position (Data Science in Business) in the Global Business and Management Studies in red color on the front and send it by registered mail or courier, to:

    Doshisha Business School
    Karasuma Imadegawa Higashi-iru
    Kamigyo-ku, Kyoto City, Kyoto Prefecture
    Japan 602-8580

    For inquiries: Please contact ji-gmba@mail.doshisha.ac.jp.

    Please include “Faculty position (Data Science in Business) for Global Business and Management Studies at Doshisha Business School" in the subject line.

    In principle, application materials will not be returned. After the selection, Doshisha Business School will be responsible for disposing of materials. If you would like your application materials to be returned to you, please provide a self-addressed envelope with postage.

    The information provided for this selection process will not be used for any other purposes, in compliance with Japanese privacy protection laws.

    Please understand that we will not be not able to reply to any inquiries regarding the results of the selection.

    The GBMS offers the whole course in English and welcomed 45 students from 27 countries in 2022. For details, visit our website, Instagram, Facebook and YouTube.

       Website: https://gmba.doshisha.ac.jp/en/
       Instagram: https://www.instagram.com/doshisha_business_school/
       Facebook: https://www.facebook.com/DoshishaGlobalMBA
       YouTube: https://www.youtube.com/c/DoshishaGlobalMBA


    Announcement of Position for Culture and Creativity *Reception has been closed.

    The Global Business and Management Studies at Doshisha Business School, Doshisha University in Kyoto, Japan, is actively looking to fill a faculty position at Professor or Associate Professor level in the following areas:

    Culture and Creativity
    3 other courses in related fields
    Master Thesis and Research Project I, II, III
    Critical and Analytical Thinking

    One (1) position for a tenure or a fixed term (up to 5 years) faculty member.

    The starting date of the role is April 1, 2024. It can be delayed by the mutual agreement.

    The qualifications and important requirements for successful candidates, in addition to the area of expertise, are:

    1. Hold at least a master’s degree and have high-level research achievements in related fields or possess rich professional experiences.
    2. Track record or ability to teach in an international MBA program in English in an interactive manner. No requirement regarding the nationality. The ability to teach in Japanese for Japanese students (mainly working adult) is preferred, but not required.
    3. Reside in/near Kyoto City and come to the campus regularly.
    4. In addition to being in charge of classes, the successful applicant will be in charge of university administration (Admissions, Academic affairs, etc.) and be able to cooperate with the international accreditation tasks of the School.
    5. Experienced in teaching at an international business school and in university administrative management is preferred. Candidates have a desire to develop business schools in Japan and internationally.
    6. With regard to recruiting students, desirable to have experience in building relationships with the MEXT and international aid organizations. Have a strong desire to recruit business school students in Japan and overseas.
    7. Business background or professional business education (e.g., MBA) is preferred.
    8. A cooperative person with teamwork and collaboration skills. The ability to conduct administrative tasks (including the reading and writing of official documents) in both English and Japanese is required for tenured faculty positions.

    Application documents:
    1. CV (in any format), 6 copies
    2. Research record (in any format), 6 copies
    3. Syllabus for a course in Culture and Creativity (including course summary and
    schedule for 90-minute sessions x 15 classes) (in English), 6 copies
    4. Up to 10 representative research output (photo copies are acceptable), 6 copies
    5. Summary of 5 representative samples of research output,
    [in English (about 300 words per each summary item) or Japanese
    (1500 characters per each summary item)], 6 copies
    6. A document specifying whether you are applying for a "tenure", "fixed term", or
    "both tenure and fixed term" position. Please include your name, 6 copies

    1. For CV and Research records, you may also use the format of the Doshisha Business School, available at the Excel file below

    CV_and_Research_Record_in_Doshisha_format[Excel 66KB] It can be downloaded from here.

    ※Please be sure to include the following items in both cases where you are using the form of Doshisha Business School, or any other forms.

    (Required information on the CV)
    ①Year/Month/Date of CV creation ②Full Name (with Furigana, if possible), ③Gender, ④Date of Birth, ⑤Age as of the date of employment ⑥Address (with Furigana, if possible) ⑦Phone number ⑧Email address ⑨Educational background (graduation/completion/withdrawal) ⑩Year/Month of Employment history, ⑪Languages, ⑫Experiences of administrative works and aspirations toward your role at a business school, ⑬ Subjects you can teach other than the caption

    (Required items to be included in the Research records)
    ① Year/Month/Date of Research record, ②Full Name, ③Degree, ④Year/Month of degree ⑤Name of degree-awarding institution ⑥Master’s thesis (Year/Month and title of thesis), ⑦PhD thesis (Year/Month and title of thesis, if applicable), ⑧Research records (Research papers, publications and others)※Please do not include coming achievements without certificates.

    2. For Research records intended to be published, please attach a "Certificate of Publication" or "Certificate of intended Publication".

    Fringe Benefits:
    [Salary and Benefits] shall be paid in accordance with the University’s Regulations. Benefits include end-term allowances, dependent family allowance, housing allowance, and commuting allowance, etc.
    [Insurance] Health insurance and Pension will be covered by the Promotion and Mutual Aid Corporation for Private Schools of Japan, Employment insurance and Workers' compensation insurance
    [Retirement Age] 65, with potential extention.


    Application Deadline: Tuesday, October 17, 2023 (must be received by this date)

    Selection Process: Review of documents, interview, and sample lecture. Shortlisted candidates will be invited for an interview, and sample lecture on Sunday, November 12.
    ※Interview will potentially be conducted on-line depending on circumstances.
    (Transportation expenses for the final interview will be provided in accordance with the guidelines of the Doshisha Business School.)

    Candidates will be notified of the results of the selection process by letter.

    Please submit your application materials in an envelope written with “Application for faculty position (Culture and Creativity) in the Global Business and Management Studies in red color on the front and send it by registered mail or courier, to:

    Doshisha Business School
    Karasuma Imadegawa Higashi-iru
    Kamigyo-ku, Kyoto City, Kyoto Prefecture
    Japan 602-8580

    For inquiries: Please contact ji-gmba@mail.doshisha.ac.jp.

    Please include “Faculty position (Culture and Creativity) for Global Business and Management Studies at Doshisha Business School" in the subject line.

    In principle, application materials will not be returned. After the selection, Doshisha Business School will be responsible for disposing of materials. If you would like your application materials to be returned to you, please provide a self-addressed envelope with postage.

    The information provided for this selection process will not be used for any other purposes, in compliance with Japanese privacy protection laws.

    Please understand that we will not be not able to reply to any inquiries regarding the results of the selection.

    The GBMS offers the whole course in English and welcomed 45 students from 27 countries in 2022. For details, visit our website, Instagram, Facebook and YouTube.

       Website: https://gmba.doshisha.ac.jp/en/
       Instagram: https://www.instagram.com/doshisha_business_school/
       Facebook: https://www.facebook.com/DoshishaGlobalMBA
       YouTube: https://www.youtube.com/c/DoshishaGlobalMBA

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